Комфорт клієнтів, партнерів, співробітників: якими мають бути меблі в сучасному офісі?
Що таке сучасний офіс в загальноприйнятому уявленні? Лаконічно оформлений простір, створений за утилітарним принципом з акцентом на практичність, гармонійне поєднання кольорів і фактур. Нічого не повинно відволікати співробітників від їх діяльності – приблизно так однією фразою можна описати більшість офісних оздоблень.
Насправді немає нічого поганого в офісних столах білого кольору, однотонному ламінаті і м'яких меблях, що зливаються зі шафами. І справа не тільки в інтер'єрному «дрес-коді», якого необхідно дотримуватися в обов'язковому порядку, а скоріше в турботі про такі складові продуктивності як: стресостійкість, зосередженість, цілеспрямованість. Як на це здатний вплинути інтер'єр і правильно підібрані меблі? По-перше, офісний стиль базується на мінімалізмі. Чим менше декоративних деталей, тим рідше на них доводиться відволікатися. По-друге, чистота кольорів і вивірена строгість прямих ліній сприяє зниженню рівня стресу. Як відомо, приємні дрібниці збирають пил. Якщо всі деталі офісного оздоблення підібрані і розподілені правильно, ніщо не зможе вивести співробітників з рівноваги.
Зі стилістичною концепцією розібралися. Переходимо до меблів.
Яким має бути місце айтішника?
Перш за все, дизайн офісного приміщення повинен бути опрацьований так, щоб у співробітників компанії зберігався швидкий і зручний доступ до техніки. Щоб зібрати правильне робоче місце, необхідно врахувати специфіку роботи співробітників. Наприклад, такі напрямки діяльності як юриспруденція і бухгалтерія все ще залежать від паперових носіїв інформації. В бухгалтерії та юрвідділі без офісних шаф для документів не обійтися.
Працівники сфери IT воліють здійснювати весь документообіг у віртуальному вигляді, а значить, для їх комфорту вистачить декількох полиць прямо на робочому столі. Вивільнене з-під шаф місце може бути віддано під зростаючий штат компанії або м'які меблі.
Щоб зрозуміти, як інтер'єр сучасного офісу залежить від характеру трудової функції, розглянемо конкретні приклади.
Оздоблення «класичної» бухгалтерії
Є пара-трійка особливостей, які слід враховувати при обладнанні бухгалтерії:
- просторі робочі столи;
- багато шаф, тумби;
- настінні полиці.
Настінні полиці слід розташувати в безпосередній близькості до працівника. На них зберігатимуться актуальні документи, до яких бухгалтерам доводиться звертатися постійно протягом робочого дня.
Наявність металевих архівних і картотечних шаф – відмінна підмога для збереження важливої документації на випадок пожежі, але аж ніяк не обов'язкова деталь. Втім, бажано мати як мінімум один надійний сейф.
Обстановка у відділі кадрів
Відділ кадрів – обличчя компанії. Нерідко в кабінеті кадрового фахівця обладнають невеликий зал для проведення профспілкових зборів, робочих нарад і корпоративних заходів. Для облаштування кабінету потрібно: два столи, шафи, конференц-стільці, як мінімум один диван. Поруч з диваном варто розмістити журнальний столик.
Головний посил, що закладається в інтер'єр відділу кадрів – презентабельність і солідність.
Відділ продажів, кабінет менеджерів
Важко уявити оформлення офісу без його «серця», кабінету, в якому знаходяться головні годувальники будь-якої сучасної компанії – менеджери з продажу. Тут постійно кипить робота: відбуваються дзвінки, обговорюються умови, проходять зустрічі з клієнтами. Тому даний простір має бути зручним для всіх учасників процесу. Разом з тим, відділ продажів, як і відділ кадрів, виконує представницьку місію, а це значить, потрібно вибрати зручні і стильні модульні дивани в офіс, подбати про те, щоб всім гостям було комфортно як вдома.
Робоче місце менеджера – це офіс в мініатюрі, в якому все повинно бути доступно на відстані витягнутої руки. Бажано розділити такі «офіси» перегородками. Це дозволить створити відчуття приватності в спілкуванні з клієнтом.
Конференц-зал: розкіш чи обов'язкове приміщення?
Якщо площа дозволяє, від переговорної кімнати відмовлятися не можна. Такий простір слід розглядати не тільки в якості місця проведення переговорів з партнерами. При бажанні конференц-зал перетворюється на:
- майданчик для презентацій нових проектів;
- приміщення для проведення корпоративних заходів;
- штаб для вирішення кризових завдань, спільного інтелектуального штурму.
Комфорт переговорних кімнат залежить від розстановки столів. Наприклад, столи для переговорної можна поставити буквою «Т», буквою «П», кругом, квадратом і т.д. Розстановка багато в чому залежить від розмірів кімнати і кількості місць за столом. Краще використовувати складові столи, які при мінімальних фізичних зусиллях можна скомпонувати під необхідну кількість учасників зустрічі.
Обладнання, канцтовари: все, що потрібно в офісі
Завершити огляд хотілося б коротким гайдом по інструментах, якими доводиться користуватися співробітникам кожної компанії.
- Обладнання: комп'ютерна, оргтехніка, мережеві пристрої, МФП.
- Канцтовари: папір, степлери, стікери і т. д.
- Обладнання для проведення презентацій: магнітна дошка, фліпчарт + блокноти, аксесуари для магнітної дошки.
Важко уявити офіс без кондиціонерів і просунутого освітлення. Меблі та інтер'єр є важливими елементами комфорту, але вони не можуть замінити базових потреб у свіжому повітрі або прийнятній для роботи температурі повітря.
Остання порада для співробітників офісу. Не варто сприймати робоче місце в якості другого будинку. Кабінети, рясно прикрашені живими квітами, предметами колекційної пристрасті, так само як і приміщення, перетворені в «творчі робочі майстерні» не надають солідності і не сприяють формуванню позитивного іміджу компанії.
- Ергономіка офісних меблівПро те, як досягти високої продуктивності роботи персоналу за допомогою ергономічних меблів і як зберегти власне здоров'я – у нашій сьогоднішній статті.Повна версія статті
- Як вибрати столи для офісуУ статті ми розглянемо вибір офісних столів різного призначення. Сподіваємося, вона допоможе вам правильно і без зайвого клопоту організувати офісний простір і закупити всі необхідні меблі.Повна версія статті